sunnuntai 13. lokakuuta 2013

Vähän erilainen siivouspäivä

Ajattelin laittaa itselleni motivaatiota vähän tähän päivään ja haastaa itseni esittelemään siivouspäivän tulokset täällä blogissa myöhemmin tänään kuvien avulla. Josko sitten tekisin oikein perusteellista jälkeä... x) Tänään siivouspäivä tulee olemaan minulla hieman erilainen kuin yleensä. Mä nimittäin olen Laurin kanssa koko päivän kahdestaan, kun Teemu on töissä iltakuuteen. Me ollaan totuttu tietynlaiseen jakoon siivouksessa, toinen on Laurin kanssa ja tekee samalla mitä voi ja toinen imuroi/pesee lattioita. Yleensä minä pesen lattiat, mutta taidan jättää lattianpesun suosiolla päivälle, jolloin Teemukin on kotona.

Teemu on ollut koko viikonlopun nyt töissä pitkää päivää (kuudesta kuuteen, hyi). Laurin syntymän jälkeen mä olen nyt muutaman päivän/illan tähän mennessä (perus työpäivien lisäksi) ollut täysin kaksin Laurin kanssa, jolloin on ollut joku isompi homma tehtävänä ja mun on pakko hehkuttaa kaikkia yksinhuoltajaäitejä (ja isejä), te olette kyllä oikeita superihmisiä. Muutama viikko sitten kävin ensimmäistä kertaa Laurin kanssa kahdestaan suihkussa/kylvyssä ja huhhuh mikä homma siinä on! Yleensä me tehdään niin, että toinen meistä (minusta tai Teemusta) menee Laurin kanssa "kastumaan" ja peseytyy siinä samalla itse, Lauri istuu Bumbo-tuolissa ja saa ryömiä ja leikkiä kylpyhuoneen lattialla. Sitten se toinen osapuoli on laittanut kaikki voiteet, purnukat, harjat, vaipat ja yökkärit sen aikana valmiuteen ja ottaa pyyhkeen kanssa vauvan vastaan. Helppoa kuin heinän teko, mutta teepäs tällaiseen luxukseen tottuneena yksin kaikki alusta loppuun, se on oikeasti suuri ero kun on kaksi aikuista yhdessä tekemässä. Mä todella niin arvostan kaikkia yksinhuoltajaäitejä. On ne tietyt asiat, joissa se toinen aikuinen on oikeasti niin suuri apu, että oksat pois. Vauvan kylvettäminen, no tietenkin se oman ajan järjestäminen on paremmin mahdollista ja sitten uskon myös, että suursunnuntaisiivous tulee olemaan hyvin erilainen. Tää on vaan etukäteis-spekulointia (kirjoitetaanko se edes noin?!)... No fakta on nyt se, että Teemu on töissä, meillä on kirjaimellisesti paskaista (siivosin äsken oikeasti koiranpaskat (ja pissat...) lattialta :D) ja täällä on ihan oikeasti perusteellisesti siivottava.

No jottei koko päivä mene tähän kirjoitteluun ja koneella istumiseen, taidan ruveta kohtapuoliin hommiin. 71,5 neliötä siivottavaa... hyi. Mä niin lyön vetoa, että laiskistun ja puolitiehen jää, mutta niin ei saisi tapahtua.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti