torstai 1. elokuuta 2013

Vielä vartalosta ja syöttötuoleilua

Mä olen jotenkin vieläkin järkyttynyt tästä A Beautiful Body - haasteen tuomasta kävijävyörystä. Tuli jopa pieni jälkirimakammo, mutta tehty mikä tehty. Ja hyvä niin. Sillä hetkellä kun klikkasin 'julkaise' ja nuo kyseiset kuvat ilmestyivät julkisesti blogini seinälle, oli tunnelma kuin mitä tahansa muuta kuvaa lisätessä. Mulla ei ole missään vaiheessa ole ollut ''kainostelu-vaihetta'', koulunkin kanssa uimahallissa käydessä kun muut pukivat uikkareita pyyhkeeseen kietoutuneena pukukopin kaapinoven suojissa, eivätkä uimahallin säännöistä huolimatta riisuneet uimapukua saunaan mennessä, minä ihan normaalisti kävin nakuna suihkussa ja saunassa, nuoria naisenalkujahan siinä oltiin kaikki. Mä en myöskään ole ymmärtänyt sitä eroa, että kun ottaa vertailuun bikinit ja alusvaatteet, ihoahan näkyy saman verran. Joten se, että mä olen alusvaatteissa jossain kuvassa, ja toinen on bikineissä, niin lopputuloshan on käytännössä sama. Eikö vain? Ja lopputulos on sama myös silloin, jos otan aurinkoa takapihalla mustissa pikkuhousuissa, kun en millään jaksanut vaihtaa ylleni mustia ulkoisesti samanlaisia bikinin alaosia. :D Ja mä nyt puhun ihan näistä perus alusvaatteista, en mistään hepeneistä! Nyt meni vähän aiheen vierestä, mutta mua on mietityttänyt toi jo monta vuotta! 

Väsyneet shoppailijat, takapenkillinen nukkuvia vauvoja! :D
Eilen käytiin Nean ja vauvojen kanssa Karismassa shoppailemassa Linalle vähän vaatteita! Oli kyllä kivaa ja mä sain pidettyä pääni niin, etten ostanut yhtään mitään, ruuan vain maksoin mitä söin. Hyvä minä. Maanantaina sain isot säkit Eetun vanhoja vaatteita Jonnalta, joten Lauri on varmasti vaatetettu pitkälle syksyyn. Rahapussi ei siis kevenny ainakaan Laurin vaatteiden takia, ja voisi vihdoin ja viimein ostaa jotain itselleenkin.

Vaippasankarit <3

Meillä on tällä hetkellä ihan kamala sotku. Tavaraa on joka puolella lattialla. Laitoin Laurille äsken pirkkavaipan, nimittäin meidän Milli on aikaisemmin ollut kova merkkailemaan mun vanhempien luona ja ostettiin oma paketti vaippoja. Nyt kuitenkin viime kerta osoitti, että Milli on vihdoin oppinut, ainakaan sillä hoitokerralla ei olltu vaippaan mitään tullut. Jotenka käytän siis tälleen päiväaikaan pirkkavaipat Laurilla pois, kun vielä koonsa puolesta mahtuvat.


Ostin eilen syöttötuolin vitosella nettikirppikseltä. Tämä tuoli on vain väliaikainen, siihen asti, että löydän ja ostan mieluisan. Haluan ehdottomasti syöttötuolin joka kasvaa lapsen mukana, Teemun veljenpojalla on sellainen Tripp Trapp -kopio käytössään ja poika on nyt jo kohta 4-vuotias ja edelleen on kovassa käytössä heillä. Noooooh mutta katsotaan mihin päädyn. Jokatapauksessa Jonnallahan on siis tämä Ikean Antilop -syöttötuoli, jota Lauri pääsi maanantaina ensimmäistä kertaa kokeilemaan. Ja voi että miten hienosti poika siinä istuu, tuettuna pehmikkeellä tietenkin. Aloin siis heti metsästämään tätä tuolia nettikirppiksiltä ja nyt meillä on tuollainen keittiössä. Ja Jonna antoi pehmikkeenkin meille, kun eivät itse enää käytä. Tämä syöttötuoli ajaa mielestäni oikein hyvin asiansa, ja meneekin vanhemmilleni Laurille käyttöön, kun saan sen uuden tuolin hommattua.

Nyt ollaan sitten harjoiteltu syöttötuolissa syömistä. Ja Laurihan siis istuu vain ja ainoastaan ruokailuhetket nyt toistaiseksi, siihen asti että oppii itse istumaan. Ja voihan sotku! Lauri rakastaa tuolissa istumista, pöytää on kiva hakata ja muutenkin kun pääsee heilumaan ja kääntymään joka suuntaan, toisin kuin sitterissä! Annetaan Laurille aina oma lusikka käteen, sillä on kiva kaapia pöydälle tippuneita lusikallisia. Meillä tosiaan alettiin lihanmaistelu tällä viikolla, maanantaina Lauri maistoi kalkkunaa ja eilen maistettiin jauhelihaa. Tämä spagetti ja jauheliha on ollut tähänastinen suosikkien suosikki!



Ajoin Lahdesta suoraan vanhemmilleni, ja koska tuo tuoli on niin nopea kasata ja purkaa, en malttanut odottaa ja kasasin sen jo siellä ja annoin Laurille päivällisen. Lauri oli vähän villillä tuulella, kun kuvasta näkyy. Iltapuuro menikin jo rauhallisesti ja keskittyneesti, kyllä tuo oma lusikka on kiva ja Lauri osaa tosi hyvin sitä käsitellä!



4 kommenttia:

  1. No en mä tätä sun blogia kovin noloksi kutsuisi ;) Toi syöttötuoli on oikeesti kivan näkönen! Lauri on söpö <3

    Sain innokkeen tästä sun blogista ja alotin taas sadannen kerran kirjottamaan blogia, tosin kyllästyn varmaan taas hetken päästä höpöttämään itelleni :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi että ihanaa toimia innokkeena asioihin :) Joo toi syöttötuoli ei oo ollenkaa hassumman näkönen, sopii meidän pelkistettyyn keittiöön ja uutenahan sillä on hintaa muistaakseni se huimat 12,90 e? :D

      Poista
  2. Mä oon niin samaa mieltä tuosta bikini-alusasu-asiasta! EN vaan ymmärrä! Sama ku jos käyt saunassa toisen kans ja sitte puet vaatteet "piilossa". Minkä ihmeen takia?!?!?!??! Joo, olihan sulla vähän tuota samaakin tuossa, mutta mä oon ollut kans aina se joka on ottanut uimahallissa uikkarit pois saunaan mennessä. Tosin yläasteella mulla oli aina uimaviikkoina "menkat".... Jep jep.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. IHANAA että joku muukin miettinyt tälläsiä asioita, mä en kestä! :D Mulla oli oikeesti aina menkat uintipäivinä, karman laki.. sit joutu yksin käydä open kaa uimassa sen valvovan silmän alla... :<

      Poista