torstai 23. tammikuuta 2014

RV 15+1



Eilen käynnistyi 16. raskausviikko. Niin sitä vaan mennään eteenpäin ihan huomaamatta. Ja edelleen väsyttää väsyttää väsyttää... Maanantaina tunsin ensimmäiset sikiön liikkeet. Osasinkin jo odottaa niitä, sillä Laurista tunsin rv 16+. Istukka on tässäkin raskaudessa etuseinämässä, mutta minun kohdallani se ei ole vaikuttanut siihen missä vaiheessa raskautta liikkeitä olen alkanut tuntemaan. Tunnen liikkeitä nyt vasta hyvin satunnaisesti (ja hentojahan ne ovat!) ja tietyissä asennoissa, kuten kippurassa istuessa. 

Työharjoittelun vuoksi olen tsempannut, ja syönyt joka aamu kunnon aamupalan. Harmi, kun mieli ei olisi samaa mieltä. Olen nimittäin useana aamuna oksentanut kesken aamupalan. Mitään pahoinvointia ei ole edeltävästi. Ruoka vaan ei noin aikaisin aamuisin maistuisi millään, pakotan itseni syömään jotta jaksan ensimmäiseen ruokataukoon. Nyt parina viime päivänä olenkin keventänyt aamupalaa, enkä väkipakolla yritä syödä esimerkiksi leipää. 

Toissapäivänä poikaoloni sai vahvistusta, kun keksin aivan täydellisen pojan nimen. Näin jo sieluni silmin kuinka pieni poikavauvamme kastettaisiin sillä nimellä. Hullua, sillä katsoessani ultrakuvia, näen tytön. Ultrassa ollessamme kolme viikkoa sitten, ajattelin sikiön ruudulla koko ajan tytöksi. Mua ihan oikeasti jännittää rakenneultra ja siinä mahdollisesti selviävä sukupuoli. Tänään oli muuten tullut kirje, jossa kerrottiin, että rakenneultrani on siirretty 28.2. 

Muuten vointi on väsymyksestä huolimatta normaali ja olen oma laiska itseni. Huomenna on ah perjantai ja pe-la yönä saa taas ladattua virrat täyteen. ;) Palaan viimeistään viikonloppuna Laurin 11-kuukautispostauksella. 

4 kommenttia:

  1. Kovasti kasvanut masu! :) Heh, mä luin tota "onneksi huomenna on perjantai"-lausetta ja mietin jo että hölmö nythän on tiistai, mutta ohops! Huomenna tosiaan alkaa viikonloppu! :D

    VastaaPoista
  2. :D no en ihmettelis yhtään että kirjottelisin tännekin ihan mitä sattuu...

    VastaaPoista
  3. Sinulla on ihana blogi!
    "eksyin" tänne blogilistan kautta, onneksi. Tulen seurailemaan blogiasi! :)

    Onnea teille ja jaksamista raskauteen.

    VastaaPoista